ЗАТВЕРДЖЕНО
Заступник Міністра освіти і науки України
М.Ф. Степко
«01» жовтня 2003 р.
СТАТУТ
ВІННИЦЬКОГО ДЕРЖАВНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ МИХАЙЛА КОЦЮБИНСЬКОГО
Заснований на державній формі власності і підпорядкований
Міністерству освіти і науки України
ПРИЙНЯТО
конференцією трудового колективу від «28» серпня 2003 р.
1. ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА
1.1. Цей Статут вищого навчального закладу розроблений відповідно до чинного законодавства України і є документом, який регламентує діяльність Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського (надалі Педуніверситет), створеного Постановою Кабінету Міністрів України №22 від 4 лютого 1998 р. на базі Вінницького державного педагогічного інституту.
1.2. Місцезнаходження Педуніверситету:
21100, м. Вінниця, вул. Острозького, 32, тел. (0432) 26-52-20 (ректор); (0432) 26-51-32 (комутатор); факси (0432) 26-10-30; (0432) 26-14-55; (0432) 27-68-82 електронна пошта (E-mail) uch@vspu.vinnica.ua, vspun@sovamua.com
1.3. Основними напрямками діяльності Педуніверситету є:
- підготовка згідно з державним замовленням і договірними зобов’язаннями висококваліфікованих фахівців для освіти та інших галузей народного господарства;
- підготовка, перепідготовка і підвищення кваліфікації науково-педагогічних кадрів та їх атестація;
- довузівська підготовка;
- організація і здійснення наукових досліджень;
- проведення методичної, видавничої та фінансово-господарської роботи, спрямованої на забезпечення навчально-виховного процесу;
- поширення наукових знань та культурно-просвітницька робота серед населення.
1.4. Головними завданнями Педуніверситету є:
- здійснення освітньої діяльності, яка забезпечує підготовку бакалаврів, спеціалістів, магістрів і відповідає стандартам вищої освіти;
- здійснення наукової, науково-технічної, методичної, виховної, спортивної, оздоровчої, творчої діяльності, спрямованої на формування соціально зрілої творчої особистості, виховання морально, психічно і фізично здорового покоління громадян, формування громадянської позиції, національної самосвідомості, патріотизму, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свою долю, долю суспільства, держави і людства;
- забезпечення виконання державного замовлення та угод на підготовку фахівців з вищою освітою;
- здійснення підготовку наукових і науково-педагогічних кадрів та їх атестація;
- вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці, сприяння працевлаштуванню випускників, інформування абітурієнтів і студентів про ситуацію, що складається на ринку зайнятості;
- забезпечення культурного і духовного розвитку особистості, виховання студентів в дусі українського патріотизму і поваги до Конституції України;
- підвищення освітньо-культурного рівня громадян;
- забезпечення високих етичних норм, атмосфери доброзичливості й взаємної поваги у стосунках між працівниками, викладачами та студентами;
- забезпечення набуття студентами необхідних учителеві знань, підготовка їх до професійної діяльності;
- підготовка студентської молоді до самостійної викладацької і наукової діяльності;
- проведення просвітницької та фінансово-господарської діяльності.
1.5. Відповідно до рішення Державної акредитаційної комісії від 09.06.1998 року за № СД-ІV 21095 про наслідки акредитації (ліцензування) Вінницький державний педагогічний університет віднесений до вищих навчальних закладів ІV рівня акредитації, має право готувати фахівців за такими освітньо-кваліфікаційними рівнями: «бакалавр», «спеціаліст», «магістр» (ліцензії АА №232755):
Напрям підготовки. Спеціальність
0101 Педагогічна освіта. 6.010102, 7.010102, 8.010102 Початкове навчання.
0101 Педагогічна освіта. 6.010103, 7.010103, 8.010103 Педагогіка і методика середньої освіти. Математика.
0101 Педагогічна освіта. 6.010103, 7.010103, 8.010103 Педагогіка і методика середньої освіти. Фізика.
0101 Педагогічна освіта. 6.010103, 7.010103, 8.010103 Педагогіка і методика середньої освіти. Географія.
0101 Педагогічна освіта. 6.010103, 7.010103, 8.010103 Педагогіка і методика середньої освіти. Історія.
0101 Педагогічна освіта. 6.010103, 7.010103, 8.010103 Педагогіка і методика середньої освіти. Українська мова та література.
0101 Педагогічна освіта. 6.010103, 7.010103, 8.010103 Педагогіка і методика середньої освіти. Мова та література (із зазначенням мови).
0101 Педагогічна освіта. 6.010103, 7.010103, 8.010103 Педагогіка і методика середньої освіти. Фізична культура.
0101 Педагогічна освіта. 6.010103, 7.010103, 8.010103 Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання.
0101 Педагогічна освіта. 6.010103, 7.010103, 8.010103 Педагогіка і методика середньої освіти. Біологія.
0101 Педагогічна освіта. 6.010103, 7.010103, 8.010103 Педагогіка і методика середньої освіти. Хімія.
0401 Психологія. 6.4.1.1, 7.040101, 8.040101. Психологія.
0202 Мистецтво. 6.020207, 7.020207 Музична педагогіка та виховання.
Педуніверситет є вищим навчальним закладом педагогічного профілю, який проводить освітню діяльність, пов’язану із здобуттям вищої освіти та кваліфікації з різних напрямів педагогічної освіти, здійснює фундаментальні та прикладні наукові дослідження, є провідним науково-методичним центром, має розвинену структуру навчальних і наукових підрозділів, належний рівень кадрового і матеріально-технічного забезпечення.
1.6. Педуніверситет є юридичною особою, має відокремлене майно, може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав і мати обов’язки, бути позивачем і відповідачем у суді.
1.7. Педуніверситет здійснює свою діяльність відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту.
1.8. Структурні підрозділи Педуніверситету створюються рішенням Вченої ради відповідно до законодавства та головних завдань діяльності ВДПУ і діють на підставі положень про них, затверджених ректором.
1.9. Структурними підрозділами Педуніверситету е: інститути, факультет, кафедри, училище, аспірантура, докторантура, науково-дослідний сектор, науково-дослідні лабораторії, бібліотека, комп’ютерні і обчислювальні центри, філії, навально-консультаційні центри (пункти), санаторій-профілакторій, видавничий центр, заклади культурного, соціально-побутового та спортивного призначення, музеї, редакції вузівських газет та журналів, редколегії збірників наукових праць тощо.
1.10. Факультет є основним організаційним і навчально-науковим підрозділом, що об’єднує відповідні кафедри і лабораторії.
Факультет створюється рішенням Вченої ради Педуніверситету відповідно до чинного законодавства.
1.11. Кафедра є базовим структурним підрозділом Педуніверситету, що проводить навчально-виховну і методичну діяльність з однієї або кількох споріднених навчальних дисциплін і здійснює науково-дослідницьку діяльність за певним напрямом.
Кафедра створюється рішенням Вченої ради Педуніверситету за умови, якщо до її складу входить не менше п’яти штатних науково-педагогічних працівників, серед яких не менш ніж три мають науковий ступінь або вчене звання.
1.12. Інститут є організаційним і навчально-науковим підрозділом Педуніверситету, структура та завдання, права і обов’язки якого визначаються окремим положенням.
Інститут створюється рішенням Вченої ради Педуніверситету відповідно до чинного законодавства.
1.13. Училище Педуніверситету здійснює підготовку педагогічних фахівців за освітньо-кваліфікаційними рівнями «молодший спеціаліст», «бакалавр».
Структура, завдання, права і обов’язки учасників навчально-виховного процесу училища визначаються Положенням про училище Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, схваленим вченою радою Педуніверситету і затвердженим ректором.
1.14. Директор бібліотеки обирається Вченою радою Педуніверситету строком на п’ять років.
2. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ ВЛАСНИКА
2.1. Спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі освіти і науки, у підпорядкуванні якого знаходиться Педуніверситет, є Міністерство освіти і науки України.
2.2. Міністерство освіти і науки України (далі МОН):
- делегує повноваження ректору Педуніверситету згідно з чинним законодавством для безпосереднього управління діяльністю Педуніверситету;
- затверджує Статут Педуніверситету;
- розробляє та доводить до Педуніверситету державні стандарти вищої освіти;
- здійснює навчально-методичне керівництво, контроль за дотриманням вимог стандартів вищої освіти і державне інспектування Педуніверситету;
- здійснює ліцензування та акредитацію Педуніверситету і видає йому ліцензію і сертифікат;
- формує і розмішує у Педуніверситеті державне замовлення на підготовку фахівців з вищою освітою;
- визначає обсяги бюджетного фінансування науково-дослідних робіт Педуніверситету;
- розробляє Умови прийому на навчання до вищих навчальних закладів України;
- формує план прийому в аспірантуру і докторантуру Педуніверситету;
- відповідно до Закону України «Про вищу освіту» організовує вибори ректора Педуніверситету і призначає його на посаду на умовах контракту;
- присвоює вчені звання науково-педагогічним працівникам Педуніверситету;
- надає гриф Міністерства підручникам та посібникам для використання їх у навчально-виховному процесі;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Педуніверситету;
- приймає рішення про реорганізацію або ліквідацію Педуніверситету.
3. ОБСЯГ ЦИВІЛЬНОЇ ПРАВОЗДАТНОСТІ ПЕДУНІВЕРСИТЕТУ
3.1. Цивільна правоздатність Педуніверситету настає з моменту реєстрації цього Статуту і складається з його прав та обов’язків.
Педуніверситет є юридичною особою, права і обов’язки якої він набув відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №122 від 4 лютого 1998 року.
3.2. Педуніверситет має право:
- реалізувати статус юридичної особи;
- мати відокремлене майно;
- від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав, бути позивачем і відповідачем у суді;
- реалізовувати в управлінні Педуніверситетом принципи автономії та самоврядування;
- приймати рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію установ, структурних підрозділів Педуніверситету в установленому порядку, в тому числі – створювати інститути, коледжі, факультети, кафедри, відділення, сектори, філії, навчальні, методичні, видавничі, наукові, науково-дослідні центри та лабораторії, територіально-відокремлені та інші структурні підрозділи;
- за погодженням з МОН України вносити пропозиції щодо передачі об’єктів Педуніверситету до сфери управління інших органів;
- виступати орендодавцем майна, що належить Педуніверситету, а також укладати інші незаборонені угоди в установленому законом порядку;
- виступати засновником (співзасновником) інших юридичних осіб, що здійснюють свою діяльність відповідно до напрямків навчальної, наукової, виробничої діяльності Педуніверситету;
- відкривати на своїй базі філії університетів, інститутів, центрів, відділень, лабораторій тощо;
- отримувати і продовжувати в установленому МОН України порядку ліцензії, сертифікати про ліцензування та акредитацію спеціальностей, напрямків підготовки та Педуніверситету в цілому.
- визначати зміст освіти з урахуванням державних стандартів та освітньо-професійних програм, установлених для вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації;
- визначати форми організації навчально-виховного процесу; визначати штат професорсько-викладацького, науково-дослідного складу та інших співробітників з урахуванням виділеного держбюджетного фінансування, коштів, одержаних за рахунок надання платних послуг, пов’язаних з основним напрямком роботи, госпрозрахункової діяльності, спільних підприємств і кооперативних організацій, кредитів, виручки від оренди, реалізації продукції, добровільних внесків підприємств, організацій та окремих осіб;
- приймати рішення щодо кандидатур для присвоєння вчених звань доцента. професора;
- готувати фахівців за державним замовленням і замовленням галузевих міністерств, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, місцевих органів виконавчої влади, громадських організацій та за договорами з громадянами;
- здійснювати до вузівську підготовку, навчання слухачів підготовчих відділень, здобуття другої вищої освіти, другої кваліфікації молодшого спеціаліста, організацію дистанційного навчання, здобуття післядипломної освіти, перепідготовку та підвищення кваліфікації керівних, викладацьких та вчительських кадрів, здобуття додаткових спеціальностей. спеціалізацій, професій, кваліфікацій;
- визначати плани прийому студентів, аспірантів, докторантів, які вступають до Педуніверситету на комерційних засадах, в розрізі спеціальностей у межах ліцензованого обсягу;
- в установленому законом порядку розвивати різні форми наукової співпраці (в тому числі міжнародної) з установами і організаціями, для розв’язання складних наукових проблем, впровадження результатів досліджень і розробок;
- залучати до виконання наукових і науково-технічних робіт наукових і науково-педагогічних працівників, інших працівників вищих навчальних закладів, осіб, які навчаються у вищому навчальному закладі, а також фахівців інших організацій;
- здійснювати наукову і науково-технічну діяльність на підставі угод;
- розробляти та впроваджувати в практику результати наукових досліджень, реалізовувати програми наукової діяльності;
- укладати угоди про спільну діяльність з підприємствами, установами і організаціями в Україні та за її межами для виконання статутних завдань відповідно до чинного законодавства;
- проводити самостійну видавничу діяльність відповідно до Закону України «Про видавничу діяльність», в тому числі готувати до друку, видавати та розповсюджувати монографії, підручники, навчально-методичні посібники, збірники наукових праць та іншу друковану продукцію навчального, наукового та адміністративного призначення;
- визначати та встановлювати власні форми морального та матеріального заохочення працівників Педуніверситету;
- визначати форму і систему доплат, надбавок, премій та інші умови матеріального стимулювання науково-педагогічним та іншим категоріям працівників згідно із спільною угодою з профспілками;
- надавати матеріальну допомогу, допомогу на оздоровлення, преміювати за результатами роботи трудового колективу за рік усіх працівників Педуніверситету;
- присвоювати почесні звання Педуніверситету, встановлювати премії та стипендії вищого навчального закладу з відповідним матеріальним заохоченням;
- надавати юридичним та фізичним особам платні послуги згідно з переліком платних послуг, які можуть надаватися державними навчальними закладами;
- отримувати кошти і матеріальні цінності (будинки, споруди, обладнання, транспортні засоби тощо) від органів державної виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, громадян і благодійних фондів;
- самостійно розпоряджатися доходами та іншими надходженнями, одержаними від надання платних послуг, дозволених чинним законодавством;
- відкривати поточні та депозитні рахунки у національній та іноземній валюті у банках відповідно до Законодавства про банківську діяльність;
- користуватися банківськими кредитами і позиками згідно із законодавством;
- проводити фінансово-господарську діяльність в Україні та за її межами;
- користуватись пільгами, встановленими чинним законодавством для вищих навчальних закладів;
- встановлювати розмір оплати за навчання осіб, які отримують вищу освіту на комерційних засадах, відповідно до Закону України «Про вищу освіту»;
- користуватися і розпоряджатися відведеними Педуніверситету земельними ділянками і переданим йому майном згідно із законодавством України;
- створювати власні або використовувати за договором інші матеріально-технічні бази для проведення навчально-виробничої практики осіб, які навчаються у Педуніверситеті, а також для власної господарської діяльності;
- здійснювати капітальне будівництво, реконструкцію, капітальний і поточний ремонти основних фондів на умовах підряду або господарським способом;
- спрямовувати кошти на будівництво або благоустрій соціально-побутових об’єктів, а також на соціальну підтримку педагогічних, науково-педагогічних та інших категорій працівників Педуніверситету;
- встановлювати із спеціального фонду всім працівникам Педуніверситету надбавку у розмірі 15% до посадового окладу за ІІІ-ІV рівень акредитації навчального закладу;
- здійснювати міжнародне співробітництво, укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки із вищими навчальними закладами іноземних держав, міжнародними організаціями фондами тощо відповідно до діючого законодавства;
- брати участь у програмах двостороннього та багатостороннього міждержавного обміну студентами, аспірантами, науково-педагогічними та науковими працівниками;
- організовувати міжнародні конференції, симпозіуми, конгреси та інші заходи;
- брати участь у міжнародних освітніх та наукових програмах;
- здійснити спільну видавничу діяльність, в тому числі з іноземними партнерами;
- надавати послуги, пов’язані із здобуттям вищої освіти та післядипломної освіти, іноземним громадянам в Україні;
- відряджати за кордон науково-педагогічні кадри для викладацької та наукової роботи відповідно до міжнародних угод України, а також прямих угод Педуніверситету з іноземними партнерами;
- здійснювати зовнішньоекономічну діяльність відповідно до законодавства шляхом укладання угод з іноземними юридичними та фізичними особами;
- провадити освітню діяльність, пов’язану з навчанням іноземних студентів, а також підготовку наукових кадрів для іноземних держав;
- організовувати фахову підготовку і стажування студентів за кордоном;
- провадити науково-дослідні та дослідно-конструкторські роботи за замовленням іноземних юридичних та фізичних осіб;
- створювати спільні з іноземними партнерами підприємства, центри, лабораторії, технопарки тощо;
- використовувати валютні та матеріальні надходження від зовнішньоекономічної діяльності Педуніверситету для забезпечення виконання статутних завдань;
- розвивати власну соціальну базу, мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних закладів, створювати видавництва тощо відповідно до чинного законодавства.
3.3. Обов’язки Педуніверситету:
- забезпечувати умови, необхідні для отримання студентами вищої освіти;
- провадити освітню діяльність, яка забезпечує підготовку бакалаврів, спеціалістів і магістрів відповідно до державних стандартів освіти;
- отримувати в установленому МОН України порядку ліцензії на здійснення освітньої діяльності;
- визначати спеціалізації за спеціальностями;
- забезпечувати набуття студентами необхідних учителеві знань, підготовку їх до практичної професійної діяльності;
- забезпечувати прийом осіб на навчання до Педуніверситету відповідно до Умов прийому до вищих навчальних закладів України і Правил прийому, погоджених з Міністерством освіти і науки України і затверджених ректором;
- забезпечувати виконання умов державного замовлення та угод на підготовку фахівців з вищою педагогічною освітою;
- направляти випускників на роботу відповідно до угоди, укладеної між замовником, керівником вищого навчального закладу та випускником;
- забезпечувати перепідготовку та підвищення кваліфікації науково-педагогічних кадрів та їх атестацію;
- вивчати попит на ринку праці з відповідних спеціальностей, інформувати абітурієнтів і студентів про ситуацію, що складається на ринку зайнятості, сприяти працевлаштуванню випускників;
- створювати власні або використовувати за угодою інші матеріально-технічні бази для проведення навчально-виробничої практики осіб, які навчаються у Педуніверситеті, а також для власної господарської діяльності;
- спрямовувати фундаментальні, прикладні дослідження і розробки на створення і впровадження нових конкурентоспроможних технологій;
- проводити наукові дослідження із пріоритетних напрямків психолого-педагогічних, природничо-математичних, технічних і гуманітарних наук;
- проводити державну атестацію Педуніверситету як наукової установи відповідно до вимог ст. 11 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність»;
- готувати підручники та навчальні посібники для середньої і вищої школи;
- розвивати різні форми наукової співпраці з вищими навчальними закладами та установами і організаціями, що не входять до системи вищої освіти, для розв’язання складних наукових проблем, впровадження результатів наукових досліджень і розробок;
- удосконалювати та ефективно використовувати експериментальну дослідну базу;
- забезпечити науково-дослідну (дослідницько-пошукову, дослідно-експериментальну) роботу серед студентів;
- проводити різного рівня науково-методичні, науково-практичні конференції, семінари, симпозіуми, олімпіади;
- здійснювати інформаційне забезпечення наукової діяльності;
- домагатися впровадження у виробництво і навчально-виховний процес результатів науково-дослідних робіт;
- провадити наукову, методичну, виховну, спортивну, оздоровчу, творчу діяльність, спрямовану на формування соціально зрілої творчої особистості, виховання морально, психічно і фізично здорового покоління громадян, формування громадянської позиції, національної самосвідомості, патріотизму, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свою долю, долю суспільства, держави і людства;
- здійснювати виховання студентів у позанавчальний час на основі Концепції виховання дітей і молоді у національній системі освіти;
- забезпечувати етичні норми, атмосферу доброзичливості і взаємної поваги у стосунках між працівниками, викладачами та студентами;
- забезпечувати культурний і духовний розвиток особистості, виховання студентів у дусі українського патріотизму і поваги до Конституції України;
- здійснювати планово-фінансову роботу відповідно до законодавства;
- здійснювати бухгалтерський, оперативний облік та вести статистичну звітність згідно із законодавством;
- забезпечувати своєчасну сплату податків та інших обов’язкових платежів згідно із законодавством;
- здійснювати оперативну дыяльнысть з матеріально-технічного забезпечення основних напрямків роботи;
- здійснювати капітальне будівництво, реконструкцію, капітальний і поточний ремонти основних фондів на умовах підряду або господарським способом;
- спрямовувати кошти на будівництво або благоустрій соціально-побутових об’єктів, а також на соціальну підтримку науково-педагогічних технічних працівників та осіб, що навчаються у вищому навчальному закладі;
- забезпечувати дотримання екологічних вимог відповідно до законодавства;
- розвивати власну соціально-побутову базу, мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних та культурних закладів;
- відшкодовувати учасникам навчально-виховного процесу шкоду, що заподіяна Педуніверситетом відповідно до законодавства;
- виплачувати у разі втрати роботи компенсації відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» та Кодексу Законів України про працю.
3.4. Права та обов’язки педагогічних, науково-педагогічних працівників та осіб, що навчаються у вищому навчальному закладі, визначаються відповідно до законодавчих та нормативних актів з питань вищої освіти.
Учасниками навчально-виховного процесу Педуніверситету э науково-педагогічні і педагогічні працівники, студенти, стажисти, докторанти, аспіранти, категорійні фахівці, старші лаборанти та інші працівники.
Основними посадами науково-педагогічних працівників Педуніверситету є: асистент; викладач; старший викладач; доцент; професор; директор бібліотеки; науковий працівник бібліотеки; завідуючий кафедрою; декан, проректор; ректор.
Згідно із ст. 55 Закону України «Про освіту», ст. 50 Закону України «Про вищу освіту», ст.61, ст. 62 Положення про державний вищий заклад освіти науково-педагогічні працівники мають право на:
- захист професійної честі та гідності;
- вільний вибір методів та засобів навчання в межах затверджених навчальних планів;
- проведення наукової роботи в Педуніверситеті;
- індивідуальну педагогічну діяльність, в тому числі, роботу за сумісництвом, а також на умовах погодинної оплати у своєму або в інших навчальних закладах;
- участь у громадському самоврядуванні;
- участь в об’єднаннях громадян;
- одержання державних стипендій;
- одержання інформаційних, навчально-методичних та інших матеріалів, що розробляються в Педуніверситеті, а також інформації про заходи, які плануються;
- користування видами послуг, що їх може надавати Педуніверситет своїм працівникам, в тому числі при наявності можливостей;
- забезпечення житлом;
- отримання пільгових кредитів для індивідуального і кооперативного житлового будівництва;
Робочий час науково-педагогічного працівника визначається Кодексом Законів України про працю.
Час виконання навчальних, методичних, наукових, організаційних та інших трудових обов’язків у поточному навчальному році не повинен перевищувати річний робочий час.
Максимальне навчальне навантаження науково-педагогічних працівників не може перевищувати 900 годин протягом навчального року.
Види навчальних занять, що входять до навчального навантаження науково-педагогічного працівника, відповідно до його посади, фіксуються в індивідуальному плані працівника.
Науково-педагогічні працівники мають і інші права, передбачені Законодавством.
Науково-педагогічні працівники зобов’язані:
- постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, наукову кваліфікацію;
- забезпечувати високий науково-теоретичний і методичний рівень викладання дисциплін у повному обсязі освітньої програми певної спеціальності;
- додержуватися норм педагогічної етики, моралі, поважати гідність осіб, які навчаються у Педуніверситеті, прищеплювати їм любов до України, виховувати їх у дусі українського патріотизму і поваги до Конституції України;
- додержуватися законодавства України, міжнародних угод, Статуту ы правил внутрішнього розпорядку Педуніверситету;
- забезпечити предмет за фахом, навчально-методичними матеріалами (робочі плани, розробки, рекомендації, посібники тощо);
- виконувати визначену кафедральним планом науково-дослідну роботу;
- брати участь у профорієнтаційній роботі, у здійсненні взаємозв’язків з школами та органами освіти за визначеними кафедрою формами роботи;
- проводити активну виховну роботу із студентами в навчальний і позанавчальний час.
3.5. Права та обов’язки осіб, які навчаються в Педуніверситеті.
Згідно з із ст. 51 Закону України «Про освіту», ст. 54 Закону України «Про вищу освіту», ст.63 Положення про державний вищий заклад освіти, студенти та аспіранти Педуніверситету мають право на:
- навчання для здобуття певного освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівня;
- вибір форми навчання;
- безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;
- вибір профілю навчання, освітньо-професійних та індивідуальних програм, поза навчальних занять;
- користування навчальною, виробничою, науковою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою базою Педуніверситету;
- участь у науково-дослідний, дослідницько-пошуковій, дослідно-конструкторській роботі та інших видах наукової діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах, публікація статей, тез та наукових повідомлень;
- отримання направлення на навчання, стажування до інших закладів, у тому числі за кордон, відповідно до навчальних планів;
- особисту або через своїх представників участь у громадському самоврядуванні, в обговоренні і вирішенні питань удосконалення навчально-виховного процесу, науково-дослідної (дослідницько-пошукової, дослідно-конструкторської) роботи, призначення стипендій, організації дозвілля, побуту тощо;
- участь в об’єднаннях громадян;
- забезпечення гуртожитком у межах наявних місць і стипендією в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
- отримання матеріальної допомоги та надбавок до стипендії (з фонду соціального захисту студентів);
- трудову діяльність у встановленому порядку в позанавчальний час;
- перерву в навчанні у Педуніверситеті;
- користування послугами закладів охорони здоров’я, засобами лікування, профілактики захворювань та зміцнення здоров’я;
- захист від будь-яких форм експлуатації, фізичного та психічного насильства;
- обрання навчальних дисциплін за спеціальністю в межах, передбачених освітньо-професійною програмою підготовки та робочим навчальним планом;
- користування у Педуніверситеті бібліотекою, інформаційними фондами, послугами навчальних, наукових та інших підрозділів Педуніверситету;
- канікулярну відпустку тривалістю не менше, ніж вісім календарних тижнів;
Крім того, студенти Педуніверситету мають право:
- брати участь у формуванні індивідуального навчального плану, який затверджується у порядку, встановленому ректором;
- за дозволом деканів для набуття додаткової спеціальності відвідувати заняття на інших факультетах за умови виконання основного графіка навчального процесу, складеного відповідно до індивідуального навчального плану;
- під час навчання без відриву від виробництва користуватися пільгами, встановленими чинним законодавством (додаткова відпустка тощо);
- на академічну відпустку, поновлення, переведення до іншого вищого закладу освіти у порядку, встановленому згідно з положенням, яке затверджує Міністерство освіти і науки України;
- користуватися пільговим проїздом у транспорті у порядку, встановленому Кабінету Міністрів України;
- отримувати стипендії, призначені юридичними та фізичними особами, якї направили їх на навчання, а також інших стипендій відповідно до законодавства.
Згідно з із ст. 52 Закону України «Про освіту», ст. 55 Закону України «Про вищу освіту», ст.64 Положення про державний вищий заклад освіти студенти та аспіранти Педуніверситету зобов’язані:
- додержуватись Законів України, Статуту Педуніверситету та Правил внутрішнього розпорядку вищого навчального закладу;
- систематично і глибоко оволодівати знаннями, практичними навичками, професійною майстерністю, підвищувати загально-культурний рівень;
- дотримуватись моральних і етичних норм поведінки;
- виконувати вимоги навчального плану в терміни, визначені графіком навчального процесу;
- відвідувати заняття за обраним індивідуальним навчальним планом.
Випускник Педуніверситету, який навчався за державним замовленням і якому присвоєно кваліфікацію фахівця з вищою освітою певного освітньо-кваліфікаційного рівня, працевлаштовується на підставі направлення на роботу відповідно до угоди, укладеної між замовником, ректором Педуніверситету та випускником. Якщо випускник навчався за кошти третьої особи, його працевлаштування здійснюється відповідно до укладеної між ними угоди.
3.6. Відповідно до рішення конференції трудового колективу Педуніверситету, науково-педагогічним працівникам можуть бути передбачені додаткові права та обов’язки, а студентам:
- надбавки до стипендії з фонду соціальної допомоги за успішні показники у навчанні, науковій роботі, досягнення у спорті, художній самодіяльності, активну участь у громадському житті Педуніверситету;
- 100% надбавку до стипендії згідно із Законом України «Про статус ы соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС».
4. УПРАВЛIННЯ ПЕДУНIВЕРСИТЕТОМ, ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ РЕКТОРА ПЕДУНIВЕРСИТЕТУ
4.1. Управління Педуніверситетом здійснюється на основі принципів:
- автономії та самоврядування;
- розмежування прав, повноважень та відповідальності Міністерства освіти і науки України, органів управління вищою освітою, керівництва Педуніверситету та його структурних підрозділів;
- поєднання колегіальних та єдиноначальних засад;
- незалежності від політичних партій, громадських та релігійних організацій.
4.2. Автономія та самоврядування Педуніверситету реалізується відповідно до законодавства і передбачає право:
- самостійно визначати форми навчання, форми та види організації навчального процесу;
- приймати на роботу педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників;
- надавати додаткові освітні послуги;
- самостійно розробляти та запроваджувати власні програми наукової і науково-виробничої діяльності;
- створювати у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, інститути, коледжі, технікуми, факультети, кафедри, відділення, філії, ліцеї, навчальні, методичні, наукові, науково-дослідні центри та лабораторії, конструкторські та конструкторсько-технологічні бюро, територіально відокремлені та інші структурні підрозділи;
- здійснювати видавничу дыяльнысть, розвивати власну поліграфічну базу;
- на підставі відповідних угод проводити спільну діяльність з іншими вищими навчальними закладами, підприємствами, установами та організаціями;
- брати участь у роботі міжнародних організацій;
- запроваджувати власну символіку та атрибутику;
- звертатися з ініціативою до органів управління вищою освітою про внесення змін до чинних або розроблення нових нормативно-правових актів у галузі вищої освіти, а також брати участь у роботі над проектами щодо їх удосконалення;
- користуватися земельними ділянками в порядку, встановленому Земельним кодексом України.
4.3. Безпосереднє управління діяльністю Педуніверситету здійснює його керівник – ректор.
4.4. Ректор Педуніверситету в межах наданих йому повноважень:
- вирішує питання діяльності Педуніверситету, затверджує його структуру і штатний розпис;
- видає накази і розпорядження, обов’язкові для виконання всіма працівниками і структурними підрозділами Педуніверситету;
- представляє Педуніверситет у державних та інших органах, відповідає за результати своєї діяльності перед Міністерством освіти і науки України;
- є розпорядником майна і коштів Педунівреситету;
- виконує кошторис, укладає угоди, дає доручення, відкриває банківські рахунки;
- приймає на роботу та звільняє з роботи працівників Педуніверситету;
- забезпечує охорону праці, дотримання законності та порядку в межах Педуніверситету;
- визначає функціональні обов’язки працівників Педуніверситету;
- формує контингент студентів, аспірантів, докторантів Педуніверситету. Порядок формування контингенту студентів, аспірантів, докторантів встановлюється положеннями, які затверджує Міністерство освіти і науки України;
- відраховує з Педуніверситету та поновлює на навчання студентів і аспірантів;
- контролює виконання навчальних планів і програм, планів науково-дослідних робіт;
- контролює дотримання штатно-фінансової дисципліни всіма підрозділами Педуніверситету;
- забезпечує дотримання службової та державної таємниць;
- здійснює контроль за якістю роботи викладачів, організацію навчально-виховної та культурно-масової роботи, станом фізичного виховання і здоров’я студентів;
- організовує побутове обслуговування студентів і працівників Педуніверситету;
- разом із профспілковим комітетом подає на затвердження конференції трудового колективу Педуніверситету Правила внутрішнього розпорядку та колективний договір і після затвердження підписує їх;
- відповідає за проведення освітньої діяльності у Педуніверситеті, за результати фінансово-господарської діяльності, стан і збереження будівель та іншого майна;
- для вирішення основних питань діяльності Педуніверситету створює робочі та дорадчі органи, а також визначає їх повноваження;
- щорічно звітує перед Міністерство освіти і науки України та вищим колегіальним органом громадського самоврядування Педуніверситету – конференцією;
- може делегувати частину своїх повноважень заступникам та керівникам структурних підрозділів;
- застосовує заходи морального та матеріального заохочення, притягає до дисциплінарної відповідальності згідно із законодавством.
При виході на пенсію з посади ректора вищого навчального закладу ректор, який пропрацював на цій посаді не менше двох термінів підряд, може бути призначений на посаду почесного ректора (президента) Педуніверситету відповідно до порядку, встановленого Кабінету Міністрів України, із виплатою грошового утримання за рахунок навчального закладу в розмірі заробітної плати, яку він отримував перед виходом на пенсію.
4.5. У Педуніверситеті діють робочі і дорадчі органи:
- робочі органи: ректорат, деканати, приймальна, атестаційна, конкурсна, бюджетно-фінансова, методична, експертна комісії тощо;
- дорадчі органи: Вчена рада, Наглядова рада.
Положення про робочі та дорадчі органи та їх функції затверджуються наказом ректора.
4.6. Вчена рада Педуніверситету є колегіальним органом і утворюється строком до п’яти років. Вчену раду очолює ректор, а в разі його відсутності – проректор за його вказівкою. До складу вченої ради входять за посадами проректори, декани, головний бухгалтер, керівники органів самоврядування Педуніверситету, а також виборні представники, які представляють науково-педагогічних працівників і обираються з числа завідувачів кафедр, професорів, докторів наук; виборні представники, які представляють інших працівників Педуніверситету і які працюють у ньому на постійній основі.
Не менш як 75 відсотків загальної чисельності Вченої ради мають становити науково-педагогічні працівники Педуніверситету. Виборні представники обираються до вченої ради конференцією трудового колективу за поданням структурних підрозділів, в яких вони працюють. Рішення Вченої ради Педуніверситету вводяться в дію рішеннями ректора.
4.7. Вчена рада Педуніверситету:
- подає на розгляд конференції трудового колективу проект Статуту Педуніверситету та міни і доповнення до нього;
- ухвалює фінансовий план і звіт Педуніверситету;
- подає пропозиції ректорові Педуніверситету щодо призначення і звільнення з посади директора бібліотеки, проректорів, директора училища та головного бухгалтера;
- обирає на посаду таємним голосуванням завідувачів кафедр і професорів;
- ухвалює навчальні програми і навчальні плани;
- ухвалює рішення з питань організації навчально-виховного процесу;
- ухвалює основні напрямки наукових досліджень;
- оцінює науково-педагогічну діяльність структурних підрозділів;
- приймає рішення щодо кандидатур для присвоєння вчених звань доцента, професора, старшого наукового співробітника;
- приймає рішення щодо присвоєння вченого звання професора Педуніверситету;
- подає пропозиції щодо присвоєння звання «Почесний працівник Педуніверситету»;
- ухвалює графіки навчального процесу, плани роботи Вченої ради, ректорату, план науково-дослідної роботи, план виховної роботи, план підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу кафедр та інші;
- розглядає питання навчальної роботи: стан викладання і якість знань студентів з навчальних дисциплін;
- підсумки зимової та літньої екзаменаційних сесій;
- вивчення і впровадження передового педагогічного досвіду та нових інформаційних технологій;
- створення навчально-методичних комплексів;
- стан впровадження комп’ютерної техніки в навальний процес;
- організацію і проведення педагогічної і навчальної практик та літніх практик в оздоровчих таборах;
- наслідки складання державних екзаменів і захисту дипломних робіт;
- звіти голів державних екзаменаційних комісій;
- співробітництво Педуніверситету з середніми навчальними закладами та органами освіти, стан підготовки магістрів;
- розглядає питання наукової роботи: підсумки науково-дослідної роботи за календарні роки; стан науково-дослідної роботи на факультетах і кафедрах; роботу студентських наукових гуртків і проблемних груп; роботу кафедр щодо підготовки студентів до участі в олімпіадах і конкурсах; роботу аспірантури та докторантури; затвердження планів науково-дослідної роботи; ухвалення основних напрямків наукової роботи;
- розглядає питання виховної роботи: роботу факультетів і кафедр щодо виховання студентів відповідно до Концепції виховання дітей і молоді у національній системі освіти; стан виховної роботи серед студентів; виконання правил внутрішнього розпорядку в студентських гуртожитках; роботу студентського самоврядування Педуніверситету; стан художньої самодіяльності та спортивно-масової роботи;
- обговорює питання про роботу колективів факультетів щодо забезпечення якісної підготовки майбутніх спеціалістів;
- розглядає питання роботи бібліотеки, училища, обласного ліцею-інтернату, адміністративно-господарської частини, навчальної і наукової частини, відділу кадрів. бухгалтерії, інших відділів і служб;
- заслуховує питання видавництва, підготовки і публікації наукових праць, підручників і навчальних посібників;
- заслуховує наукові доповіді, приймає рішення про створення і оцінює роботу наукових товариств;
- обговорює стан та перспективи міжнародного співробітництва Педуніверситету;
- висловлює свої пропозиції щодо створення (ліквідації, об’єднання) інститутів, факультетів, спеціальностей. кафедр, лабораторій. центрів, філій, секторів, училищ, ліцеїв, студій тощо.
На підставі рішень Вченої ради Педуніверситету ректор може видавати накази, обов’язкові для виконання співробітниками, студентами, аспірантами, докторантами Педуніверситету.
Безпосереднє керівництво навчальною, методичною, науковою, виховною, соціально-економічною, господарською, кадровою діяльність Педуніверситету здійснюють проректори, що відповідають за ці ділянки роботи.
Проректори наймаються на роботу за трудовим договором (контрактом) і звільняються з роботи ректором.
4.8. Керівництво факультетом здійснює декан, який обирається вченою радою факультету та звільняється з посади відповідно до Закону України «Про вищу освіту».
Декан факультету зобов’язаний забезпечити:
- керівництво навчальною, науковою і виховною роботою на факультеті;
- виконання навчальних планів, програм, керівництво практиками;
- ефективну роботу кафедр і контроль за діяльністю завідувачів кафедр, що входять до складу факультету, і зв’язки із завідувачами кафедр, які забезпечують здійснення навчально-виховного процесу на факультету;
- розробку стратегії розвитку факультету;
- впровадження нових навчальних планів і нових технологій навчання. організацію самостійної роботи студентів;
- створення умов для плідної наукової роботи викладачів і студентів. контроль за виконанням планів науково-дослідної роботи кафедр, зокрема з держбюджетної та госпдоговірної тематики, за роботою аспірантів, докторантів і пошукувачів наукових ступенів;
- організацію профорієнтаційної роботи з метою залучення здібної молоді до навчання в Педуніверситеті;
- зв'язок з випускниками факультету та вивчення досвіду їх роботи;
- розробку заходів, спрямованих на поліпшення підготовки фахівців у галузі освіти;
- впровадження ефективної системи контролю за якістю знань студентів на різних етапах навчання – від першого до випускного курсів;
- здійснення виховної роботи серед студентів у позанавчальний час відповідно до Концепції виховання дітей і молоді у національній системі освіти;
- чітке виконання розкладу занять;
- загальне керівництво підготовкою підручників, навчальних і методичних посібників з предметів кафедр факультету;
- розширення і зміцнення навчально-матеріальної бази факультету з метою забезпечення високого рівня організації навчально-виховного процесу і науково-дослідної роботи;
- контроль за навчальною і трудовою дисципліною співробітників, аспірантів і студентів, за виконанням ними правил техніки безпеки і запобігання пожеж, правил внутрішнього розпорядку в студентському гуртожитку;
- керівництво старостами груп і гуртожитків збереження державного майна.
Декан видає розпорядження, що стосуються діяльності факультету. Розпорядження декана є обов’язковими для виконання всіма працівниками факультету і можуть бути скасовані ректором Педуніверситету у разі, якщо вони суперечать Закону України «Про вищу освіту», Статутові Педуніверситету чи завдають шкоди інтересам навчального закладу.
Декан факультету може делегувати частину своїх повноважень своїм заступникам, які призначаються ректором за пропозицією вченої ради факультету.
4.9. У Педуніверситеті створюються вчені ради факультетів. Вчена рада факультету є колегіальним органом. Її очолює декан факультету.
До складу вченої ради факультету входять за посадами заступники декана, завідувачі кафедр, керівники органів самоврядування факультету, а також виборні представники з числа науково-педагогічних працівників: професорів, докторів наук, доцентів, кандидатів наук, та виборні представники інших категорій працівників факультету, що працюють у ньому на постійній основі.
Не менш як 75 відсотків загальної кількості складу вченої ради факультету мають становити науково-педагогічні працівники факультету.
Виборні представники обираються конференцією трудового колективу факультету за поданням завідувачів кафедр, на яких вони працюють.
Вчена рада факультету:
- визначає загальні напрямки наукової діяльності факультету;
- обирає на посаду таємним голосуванням асистентів, викладачів, старших викладачів, доцентів, декана;
- ухвалює робочі і навчальні програми та навчальні плани;
- вирішує питання організації навчально-виховного процесу на факультеті;
- ухвалює фінансові плани і звіти факультету;
- заслуховує звіти та інформації завідувачів кафедр, що здійснюють навчально-виховний процес на факультеті;
- обговорює підсумки екзаменаційних сесій денної і заочної форм навчання;
- заслуховує звіти голів ДЕК;
- заслуховує звіти викладачів про роботу над кандидатськими та докторськими дисертаціями;
- розглядає питання про виконання планів науково-дослідної роботи викладачів;
- заслуховує питання про організацію науково-дослідної роботи студентів, про роботу наукових гуртків, проблемних груп, товариств тощо;
- розглядає питання про впровадження у навчально-виховний процес найновіших досягнень науки, передових технологій, активних форм і методів навчання;
- заслуховує звіти наставників академічних груп по виховну роботу;
- розглядає питання фінансово-господарської діяльності факультету;
- обговорює питання стану викладання і якості знань студентів з навчальних дисциплін, викладання яких забезпечують кафедри факультету;
- обговорює роботу кафедр щодо забезпечення студентам якісних знань, вмінь і навичок;
- заслуховує питання про навчально-методичне та матеріально-технічне забезпечення навчального процесу;
- розглядає питання студентів відповідно до Концепції виховання дітей і молоді у національній системі освіти;
- ухвалює плани роботи вченої ради факультету, плани виховної і науково-дослідної роботи;
- обговорює питання про виконання Правил внутрішнього розпорядку в студентських гуртожитках;
- розглядає питання про використання комп’ютерної техніки в навчальному процесі, впровадження передових інформаційних технологій та передового педагогічного досвіду;
- обговорює питання про організацію і проведення прийому студентів на спеціальності факультету;
- розглядає питання про працевлаштування випускників факультету. Рішення вченої ради факультету вводяться в дію рішеннями декана факультету. Рішення вченої ради факультету може бути скасовано Вченою радою Педуніверситету.
4.10. У Педуніверситеті за погодженням з Міністерством освіти і науки України може бути створена Наглядова рада.
Наглядова рада розглядає шляхи перспективного розвитку вищого навчального закладу, надає допомогу його керівництву в реалізації державної політики у галузі вищої освіти і науки, здійснює громадський контроль за діяльність керівництва вищого навчального закладу, забезпечує ефективну взаємодію вищого навчального закладу з органами державного управління, науковою громадськістю. суспільно-політичними та комерційними організаціями в інтересах розвитку вищої освіти.
Термін повноваження Наглядової ради становить не менше, ніж три роки, але не більше, ніж п’ять років.
4.11. Керівництво кафедрою здійснює завідувач кафедри, який обирається радою університету строком на п’ять років, з яким може укладатись контракт.
Посаду завідувача кафедри може обіймати особа, яка має вчене звання професора, доцента або науковий ступінь доктора чи кандидата наук. Завідувач кафедри зобов’язаний забезпечити:
- чітке панування роботи кафедри і контроль за його виконанням; своєчасне складання і затвердження індивідуальних планів викладачів та контроль за їх виконанням;
- чітку організацію навчально-виховного процесу та високу якість проведення занять усіма викладачами кафедри, роботи навчально-допоміжного персоналу;
- впровадження у навчально-виховний процес новітніх досягнень науки, техніки, культури, активних форм і методів навчання;
- створення атмосфери наукового пошуку, високоякісне виконання планів науково-дослідної роботи, маючи на увазі передусім пріоритетні напрямки науки, держбюджету і госпдоговірну тематику;
- впровадження результатів науково-дослідної роботи у навчально-виховний процес Педуніверситету, школи та в інші галузі господарства;
- плідну роботу наукових студентських гуртків і проблемних груп, товариств, об’єднань, активне залучення студентів до науково-дослідної роботи кафедри, до участі в конкурсах, олімпіадах, конференціях;
- виконання планів підвищення наукової кваліфікації викладачів; контроль за своєчасною підготовкою кандидатських і докторських дисертацій;
- належний рівень матеріальної бази кафедри;
- дотримання членами кафедри техніки безпеки, збереження державного майна;
- своєчасне складання робочих планів, підготовку підручників, навчальних посібників, методичних розробок і рекомендацій. дидактичних матеріалів;
- активну участь членів кафедри у проведенні виховної роботи серед студентів у позанавчальний час.
4.12. Керівництво діяльністю училища здійснює директор, який підзвітний ректору Педуніверситету.
Директор обирається зборами трудового колективу училища і за їх рекомендацією призначається на посаду ректором Педуніверситету. Звільняється з роботи ректором Педуніверситету відповідно до законодавства.
Структура, завдання, права і обов’язки учасників навчально-виховного процесу училища визначаються Положенням про училище Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, схваленим вченою радою Педуніверситету і затвердженим ректором.
5. ОРГАНИ ГРОМАДСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ ПЕДУНІВЕРСИТЕТУ
5.1. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Педуніверситету є конференція трудового колективу. Серед її учасників повинні бути представники всіх груп працівників Педуніверситету. Не менше 75 відсотків загальної чисельності конференції повинні становити науково-педагогічні і педагогічні працівники Педуніверситету. Делегати конференції обираються таємним голосуванням на зборах колективів структурних підрозділів. Конференція скликається не рідше, ніж один раз на рік. Термін повноважень конференції – 5 років. На місце вибулих членів конференції можуть обиратися нові представники трудових колективів.
5.2. Конференція трудового колективу:
- за поданням вченої ради приймає Статут Педуніверситету та вносить зміни до нього;
- обирає претендентів на посаду ректора Педуніверситету шляхом таємного голосування і подає свої пропозиції Міністерству освіти і науки України;
- щорічно заслуховує віт ректора та оцінює його діяльність;
- обирає комісію з трудових спорів відповідно до Кодексу законів про працю;
- за мотивованим поданням вченої ради Педуніверситету розглядає питання про дострокове припинення повноважень ректора;
- затверджує правила внутрішнього розпорядку Педуніверситету;
- затверджує положення про орган студентського самоврядування;
- розглядає проект колективного договору і надає повноваження профспілковому комітету співробітників підписувати договір з ректором від імені колективу Педуніверситету;
- обирає виборних представників до складу вченої ради Педуніверситету;
- розглядає інші питання діяльності Педуніверситету.
5.3. Органом громадського самоврядування факультету є конференція трудового колективу факультету. У числі делегатів конференції повинні бути представлені всі групи працівників факультету. Не менш як 75 відсотків загальної чисельності делегатів конференції повинні становити педагогічні або науково-педагогічні працівники факультету.
Конференція скликається не рідше ніж один раз на рік. Термін повноважень конференції – 5 років. На місце вибулих членів конференції можуть обиратися нові представники трудових колективів кафедр.
5.4. Конференція трудового колективу факультету:
- дає оцінку діяльності керівника факультету;
- затверджує річний звіт про діяльність факультету;
- вносить пропозиції ректору про відкликання з посади керівника факультету;
- обирає виборних представників до вченої ради факультету;
- обирає кандидатури до конференції трудового колективу Педуніверситету;
- обирає кандидатури до вченої ради Педуніверситету;
- розглядає інші питання діяльності факультету.
5.5. В Педуніверситеті створюються і діють органи студентського самоврядування на рівні академічної групи, факультету, курсу, спеціальності, гуртожитку, студентського містечка.
Студентське самоврядування в Педуніверситеті діє у формі рад, як створюються в академічних групах, на курсах, факультетах, в гуртожитку, в Педуніверситеті.
Рішення органів студентського самоврядування Педуніверситету мають дорадчий характер.
5.6. Вищим органом студентського самоврядування Педуніверситету є конференція студентів. Делегати конференції обираються на зборах студентів факультетів відкритим голосуванням. Конференція скликається не рідше одного разу на рік. Термін повноважень конференції – два роки.
Конференція студентів Педуніверситету виконує такі функції:
- затверджує положення про ради студентського самоврядування Педуніверситету;
- обирає раду студентського самоврядування Педуніеврситету;
- визначає структуру і термін повноважень рад студентського самоврядування усіх рівнів;
- заслуховує звіт ради студентського самоврядування Педуніверситету.
5.7. Основними завданнями рад студентського самоврядування в Педуніверситеті є:
- забезпечення і захист та інтересів студентів, зокрема, стосовно організації навчального процесу;
- забезпечення виконання студентами своїх обов’язків;
- сприяння навчальній, науковій та творчій діяльності студентів;
- сприяння створенню відповідних умов для проживання і відпочинку студентів;
- сприяння діяльності студентських гуртків, товариств, об’єднань, клубів за інтересами тощо;
- організація співробітництва зі студентами інших вищих навчальних закладів і молодіжними організаціями;
- сприяння працевлаштуванню випускників;
- участь у вирішенні питань міжнародного обміну студентами;
- сприяння проведенню серед студентів соціологічних досліджень.
6. МАЙНО ТА КОШТИ ПЕДУНІВЕРСИТЕТУ
6.1. За Педуніверситетом з метою забезпечення діяльності, передбаченої цим Статутом закріпляються на правах оперативного управління будівлі, споруди, майнові комплекси, а також інше необхідне майно.
6.2. Майно, що знаходиться у державній або комунальній власності та передане в оперативне управління, не підлягає вилученню або передачі будь-яким підприємствам, установам, організаціям, крім випадків, передбачених законодавством.
6.3. Майно Педуніверситету, що забезпечує його статутну діяльність, не може бути предметом застави.
6.4. Фінансування Педуніверситету здійснюється за рахунок коштів державного бюджету.
Педуніверситет не є прибутковою організацією.
6.5. В Педуніверситеті створюються:
- загальний фонд на підготовку фахівців в межах державного (місцевого) замовлення та проведення науково-дослідних робіт;
- спеціальний фонд, який формується за рахунок:
- коштів, одержаних за підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації фахівців, надання додаткових освітніх послуг згідно з укладеними договорами з юридичними і фізичними особами;
- доходів від здачі в оренду приміщень, обладнання;
- безоплатних та благодійних внесків юридичних і фізичних осіб, у тому числі з інших держав;
- надходжень за виконання госпдоговірної тематики за договорами з підприємствами, установами, організаціями і фізичними особами;
- надходжень від господарської діяльності;
- інших доходів згідно з законодавством.
6.6. Оплата праці у Педуніверситеті здійснюється згідно з Кодексом законів про працю України, законом України «Про освіту», за схемами посадових окладів і тарифними ставками, що встановлюються Кабінетом міністрів України, та договорами.
6.7. Форми і системи оплати праці, умови і показники преміювання працівників вищого навчального закладу, порядок встановлення надбавок за високі досягнення у праці або на період виконання особливо важливих робіт, а також порядок встановлення і скасування підвищення посадових окладів, стипендій, доплат для працівників з суміщення посад, розширення зон обслуговування, виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників, визначається окремим Положенням, яке затверджує ректор.
6.8. Кошти, матеріальні цінності та нематеріальні активи, що надходять безкоштовно у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому числі нерезидентів, університету для здійснення освітньої, наукової, виховної, оздоровчої, спортивної, культурної діяльності не вважаються прибутком і не оподатковуються.
6.9. Стипендіальний фонд Педуніверситету використовується згідно з державними нормативними актами і Положеннями про призначення стипендій, які затверджує ректор.
6.10. З коштів спеціального фонду в Педуніверситеті створюється фонд на преміювання, стимулювання творчої праці та надання матеріальної допомоги за окремим Положенням, яке затверджує ректор.
7. ПОРЯДОК ЗВІТНОСТІ, КОНТРОЛЮ ЗА ЗДІЙСНЕННЯМ ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДУНІВЕРСИТЕТУ
7.1. Педуніверситет, відповідно до Бюджетного кодексу України, Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Указу Президента України «Про Державне казначейство України» та інших нормативно-правових актів складає затверджені форми місячної, квартальної та річної звітності та подає їх до Міністерства освіти і науки України, у підпорядкуванні якого він перебуває, органів Державного казначейства України, Державної податкової служби, Державного комітету статистики, Пенсійного фонду України, Фонду соціального страхування.
7.2. Педуніверситет самостійно здійснює оперативний, бухгалтерський та фінансовий облік своєї роботи, веде статистичну звітність згідно з установленими нормами, подає її в установленому порядку до органів, яким законодавством України надано право контролю за відповідними напрямами діяльності.
7.3. Ректор та головний бухгалтер вищого навчального закладу несуть персональну відповідальність за достовірність бухгалтерської та статистичної звітності.
7.4. Аудит діяльності вищого навчального закладу здійснюється згідно з чинним законодавством.
8. КОНЦЕПЦІЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДУНІВЕРСИТЕТУ
8.1. Освітня діяльність Педуніверситету ґрунтується на концептуальних засадах національної Доктрини розвитку освіти, Закону України «Про освіту», Закону України «Про вищу освіту», Державної національної програми «Освіта» («Україна ХХІ століття»).
8.2. Цілі освітньої діяльності:
- відтворення інтелектуального потенціалу держави;
- забезпечення сфер соціальної та виробничої діяльності кваліфікованими фахівцями;
- формування моральних якостей та норм поведінки особистості.
Стратегічною метою є подальший розвиток Педуніверситету як провідного регіонального навчального, наукового, культурного та методичного центру системи педагогічної освіти в Україні, що забезпечує:
- підготовку вчителів відповідних профілів для загальноосвітніх шкіл та професійно-технічної освіти;
- підготовку викладачів для вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації;
- підготовку науково-педагогічних кадрів для вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації;
- апробацію і впровадження державних стандартів педагогічної освіти різних освітньо-кваліфікаційних рівнів;
- створення спільних з іншими навчальними закладами конкурентноспроможних програм для підготовки педагогічних кадрів;
- створення сучасного покоління навчально-методичної літератури з дисциплін навчальних планів різних спеціальностей, навчально-методичних комплексів для студентів;
- розроблення ефективних інформаційних та педагогічних технологій навчання студентів;
- проведення наукових досліджень з пріоритетних напрямків розвитку науки і техніки;
- організацію профорієнтаційної роботи та відбору здібної молоді для навчання у вищих педагогічних навчальних закладах.
8.3. Освітня діяльність базується на принципах:
- багатопрофільності;
- якості освітніх послуг (якості змісту освіти, якості результатів освіти, якості технологій навчання);
- ступневості підготовки фахівців;
- становлення демократичної системи навчання;
- задоволення освітніх потреб студентів відповідно до їх інтересів здібностей та потреб суспільства;
- використання державних стандартів вищої освіти як обов’язкового мінімуму змісту освіти і змісту навчання;
- випереджального інноваційного розвитку освіти;
- мобільності підготовки фахівців щодо задоволення вимог ринку праці;
- інтеграції до європейського та світового освітніх просторів;
- формування національних і загальнолюдських цінностей;
- системності аналізу всіх чинників, що впливають на якість освітньої діяльності, моніторингу та своєчасного запобігання кризових явищ на рівні академічної групи, навчального курсу, кафедри, факультету, навчального закладу;
- моніторингу якості освіти, забезпечення його прозорості, сприяння розвитку громадського контролю.
8.4. Цільова програма освітньої діяльності Педуніверситету та засоби її реалізації.
8.4.1. Навчальна робота.
Головна мета навчального процесу – створення умов для розвитку кожного студента як громадянина України, здатного навчатися і навчати впродовж життя. створювати і розвивати цінності громадського суспільства. Структура вищої педагогічної університетської освіти буде характеризуватися різноманітністю і повнотою представлених у Педуніверситеті рівнів і форм вищої освіти. аспірантури, докторантури, підвищення кваліфікації перепідготовки кадрів, довузівської підготовки, тобто всіх ланок неперервної освіти. При цьому зберігається альтернативність, гнучкість, взаємодоповнення, завершеність і послідовність відповідних рівнів і ланок цієї системи.
Зміст вищої педагогічної університетської освіти відповідає вимогам державних стандартів і вирізняється фундаментальністю спеціальної підготовки, універсальністю і гуманітарною спрямованістю загальноосвітніх дисциплін, базовістю психолого-педагогічного циклу предметів, орієнтацією на впровадження у навчальний процес досягнень науки і практики.
У Педуніверситеті здійснюються заходи щодо внутрішньої модернізації і структурної перебудови системи підготовки педагогічних кадрів. Особлива увага при цьому приділяється якості освіти, особистісній зорієнтованості навчального процесу, його інформатизації. універсальності підготовки випускника, його адаптованості до ринку праці. З метою повної реалізації здібностей та нахилів студентів, їх конкурентноздатності на ринку праці та працевлаштування. розвивати існуючі та створювати нові спеціальності. в тому числі і не педагогічного профілю, різноманітні курси.
Позитивні тенденції у здійсненні освітньої діяльності передбачають:
- оновлення змісту освіти та організації навчально-виховного процесу з урахуванням демократичних цінностей і сучасних досягнень науково-технічного прогресу;
- створення та оновлення на основі державних стандартів навчальних планів для підготовки педагогічних працівників зі ступеневою освітою, що дозволить науково оптимізувати навчальний процес у Педуніверситеті, а також забезпечить підтримання високого рівня підготовки спеціалістів;
- розробку і впровадження у навчальний процес ефективних освітніх технологій, зокрема комп’ютерних;
- сприяння розвитку дистанційного навчання та Інтернет-освіти;
- забезпечення раціонального співвідношення різних видів аудиторної роботи (лекцій, семінарських, практичних, лабораторних та індивідуальних занять) з урахуванням принципу доцільності і відповідності завданням активізації і диференціації навчального процесу, зміщення акцентів у бік зменшення аудиторних занять з метою заміни репродуктивних форм навчальної діяльності на творчий самостійний пошук студентами нових знань;
- створення ефективного науково-методичного забезпечення навчального процесу, а саме: підготовка і видання підручників і посібників, інструктивно-методичних матеріалів з питань самостійної роботи, підготовки до практичних, семінарських і лабораторних занять;
- розробку і запровадження науково обґрунтованої системи самостійної роботи, забезпечення можливості вільного вибору студентами варіативної частини навчальних курсів;
- надання права викладачам високої наукової і професійної кваліфікації впроваджувати експериментальні авторські курси та робити зміни в рекомендованих програмах;
- поступовий перехід від заліково-екзаменаційного контролю знань студентів до модульно-рейтингового та кредитно-модульного;
- створення на кожному факультеті аудиторій, обладнаних сучасною демонстраційною технікою, комп’ютерних класів, об’єднаних у загально-університетську інформаційну мережу;
- створення комп’ютерних баз даних бібліотечних каталогів та фондів.
8.4.2. Наукова робота.
Наукова і науково-технічна діяльність учасників навчально-виховного процесу розглядається в Педуніверситеті як важлива умова забезпечення високого рівня підготовки майбутніх фахівців. Поєднання освіти і науки забезпечує фундаменталізацію освіти, залучення до наукової діяльності обдарованої студентської молоді, забезпечує якість освіти відповідно до новітніх досягнень науки, культури і соціальної практики.
Наукова та науково-технічна діяльність учасників навчально-виховного процесу в Педуніверситеті регулюється Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», положеннями про науково-дослідний сектор, аспірантуру та докторантуру, науково-дослідні лабораторії, центри тощо.
Перспективи розширення наукових досліджень Педуніверситет пов’язує із:
- забезпеченням подальшого розвитку фундаментальних та прикладних наукових досліджень з пріоритетних напрямків розвитку науки і техніки;
- збільшенням числа тем, що фінансуються МОН України на конкурсній основі за рахунок коштів Державного бюджету;
- продовженням практики фінансування зі спеціального рахунку Педуніверситету науково-дослідних робіт, що мають або в майбутньому будуть мати значний економічний чи соціальний ефект, при цьому надаючи перевагу роботам, результати яких планується впроваджувати у Вінницькому державному педагогічному університеті;
- ефективним використанням альтернативних джерел фінансування науково-дослідних робіт;
- активізацію науково-дослідної роботи викладачів протягом другої половини робочого дня як невід’ємної частини їхньої професійної діяльності;
- забезпеченням фінансової підтримки науково-дослідних робіт, спрямованих на розробку і практичну реалізацію в навчально-виховному процесі комп’ютерних інформаційних технологій;
- відкриттям спеціалізованих вчених рад із захисту дисертацій;
- відкриттям нових спеціальностей та підвищенням ефективності функціонування докторантури і аспірантури;
- посиленням інтеграції з науковими установами АПН та НАН України через розширення мережі науково-дослідних лабораторій, що працюють за узгодженими з академіями планами роботи;
- удосконаленням системи роботи з одарованою студентською молоддю, сприянням більш активній їх участі в наукових дослідженнях;
- забезпеченням можливості доступу кожного структурного підрозділу до ресурсів міжнародної комп’ютерної мережі Internet.
8.4.3. Виховна робота.
У Педуніверситеті розроблена і діє чітка система виховної роботи, яка реалізується через вчену раду, ректорат, факультети, кафедри, академічні групи, студентське самоврядування. Їх діяльність спрямована на виховання високоосвічених спеціалістів з високою загальною, політичною, правовою, професійною, моральною, художньо-естетичною, фізичною, екологічною, соціально-психологічною культурою.
Реалізація основних завдань і принципів виховного процесу серед студентської молоді здійснюється у певних пріоритетних напрямках, а саме:
- формування національної свідомості, розвиток почуття любові до Батьківщини, свого народу, шанобливого ставлення до історичних пам’яток;
- прищеплення демократичного світогляду, дотримання громадянських прав і свобод, формування у молоді потреби і уміння жити в громадянському суспільстві;
- вироблення високих моральних якостей і переконань кожної особистості, які відповідають вимогам суспільства та активній життєвій позиції;
- виховання світоглядної позиції, ідей. поглядів, переконань, ідеалів, оволодіння здобутками вітчизняної та світової духовної культури, успадкування досягнень високої культури міжнаціональних відносин;
- становлення творчої, працелюбної особистості, дбайливого господаря з високим рівнем професійної майстерності;
- розвиток потреби студентів у гармонійному співіснуванні з природою, у раціональному використанні та відтворенні її багатств, у активній діяльності щодо збереження природних цінностей;
- зміцнення здоров’я молодої людини, набуття необхідних знань у галузі фізичної культури. спорту, гігієни, медицини, виховання вольових та моральних якостей, стимулювання у молоді прагнення до здорового способу життя;
- розвиток естетичного ставлення до дійсності. вироблення у студентів естетичних знань, ідеалів, здатності естетично сприймати явища дійсності, твори мистецтва, розвиток художніх здібностей особистості потреби, вносити прекрасне у життя та зберігати його.
8.4.4. Кадрова політика.
Університетський рівень вищої педагогічної освіти забезпечується висококваліфікованим штатом професорів, доцентів і викладачів.
Робота над підвищенням кваліфікації кадрів та якісним удосконаленням професорсько-викладацького корпусу Педуніверситету, приведення у відповідність кадрового забезпечення та підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників є важливим напрямком діяльності всіх підрозділів Педуніверситету.
Поліпшення якісного складу науково-педагогічних кадрів планується досягти шляхом збільшення кількості захищених докторських і кандидатських дисертацій. підвищення ефективності роботи аспірантури і докторантури, підтримкою перспективних науковців, конкурсного відбору на посади науково-педагогічних працівників, запрошення для роботи в Педуніверситеті відомих науковців.
8.4.5. Міжнародні зв’язки.
Необхідною умовою забезпечення високого рівня педагогічної освіти в Педуніверситеті є участь викладачів і студентів у системі міжнародного співробітництва у сфері освіти і культури.
Педуніверситет має широкі міжнародні контакти. Ряд викладачів пройшли стажування за кордоном у провідних вищих навчальних закладах. Викладачі Педуніверситету є членами міжнародних наукових товариств, асоціацій, постійно виборюють престижні гранти, беруть участь у різноманітних міжнародних організаціях, програмах, проектах.
Моніторинг та використання зарубіжного досвіду в Педуніверситеті здійснюється через:
- активізацію співробітництва з провідними зарубіжними навчальними закладами і науковими центрами шляхом спільного виконання наукових досліджень;
- стимулювання наукового та академічного обміну викладачами та студентами з іноземним ВНЗ та науковими установами;
- поліпшення інформаційного забезпечення міжнародного співробітництва;
- надання підтримки викладачам і студентам для їх участі в міжнародних освітніх організаціях, програмах, проектах, престижних грантах;
- залучення провідних іноземних науковців та педагогічних працівників до викладацької та науково-дослідної роботи в Педуніверситеті;
- проведення міжнародних наукових конференцій, семінарів, симпозіумів.
8.4.6. Матеріальна база.
Навчально-матеріальна база Педуніверситету включає: 3 навчальних корпуси, 52 спеціалізованих аудиторії, 62 навчальних кабінети, 41 навчальну лабораторію, 12 комп’ютерних класів, Інтернет-клас, лабораторію фотоофсетного друку, 5 спортивних зал, 5 гуртожитків та 3000 місць, бібліотеку з книгофондом понад 500 тисяч примірників, актову залу на 600 місць, здоровпункт, заклади громадського харчування, спортивні майданчики, молодіжний центр. Крім того, функціонують українознавчий центр, музей історії навчального закладу, 5 народних художніх колективів. санаторій-профілакторій «Педагог», спортивний клуб, видається газета «Педагог» тощо.
Невідкладною залишається потреба в оновленні навчально-технічного обладнання, лабораторій, майстерень, ремонті і належному оснащенні аудиторій і кабінетів, благоустрої території Педуніверситету, збільшенні кількості персональних комп’ютерів, додаткових і периферійних пристроїв. Планується створення потужного комп’ютерного центру, редакційно-видавничого центру, відкриття студентських кав’ярень, Інтернет-кафе тощо.
8.5. Концепція освітньої діяльності доповнюється та деталізується концепціями освітньої діяльності факультетів, кафедр, інших підрозділів Педуніверситету.
9. ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО СТАТУТУ ПЕДУНІВЕРСИТЕТУ
9.1. Зміни та доповнення до статуту Педуніверситету вносяться конференцією трудового колективу Педуніверситету за поданням вченої ради.
9.2. Зміни та доповнення до Статуту затверджуються в тому ж порядку, що і сам Статут.
10. ПОРЯДОК РЕОРГАНІЗАЦІЇ ТА ЛІКВІДАЦІЇ
ПЕДУНІВЕРСИТЕТУ
10.1. Ліквідація та реорганізація (злиття, приєднання, поділ, перетворення) Педуніверситету здійснюється згідно із законодавством України.
10.2. Ліквідація Педуніверситету здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється Міністерством освіти і науки України. До складу ліквідаційної комісії входять представники органу упавлінням майном та Педуніверситету. Порядок і строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторам визначає орган Міністерство освіти і науки України.
10.3. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління Педуніверситетом. Ліквідаційна комісія складає ліквідаційний баланс Педуніверситету і подає його Міністерству освіти і науки України.
Кредиторів та інших юридичних осіб, які перебувають у договірних відносинах з Педуніверситетом, що ліквідується, повідомлять про його ліквідацію у письмовій формі.
10.4. Під час ліквідації та реорганізації Педуніверситету працівникам, яких звільнили, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.
11. ПОРЯДОК ЗАПОРВАДЖЕННЯ СТАТУТУ ПЕДУНІВЕРСИТЕТУ
11.1. Цей Статут вступає в силу з моменту його реєстрації відповідно до законодавства України.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Заступник Міністра освіти і науки України
М.Ф. Степко
«20» липня 2005 р.
Додаток
до Статуту Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського
Доповнити розділ 1: „Загальна частина", пункт 1.9.;
Розділ 8 „Концепція освітньої діяльності педуніверситету", пункт 8.4.6. має право, наступним підпунктом: - здійснювати медичну практику.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Заступник Міністра освіти і науки, молоді ті спорту України
Є.М. Суліма
«18» липня 2011 р. № 820
ЗМІНИ ДО СТАТУТУ
Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського
(ці зміни є невід'ємною частиною Статуту Вінницького державного
педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, затвердженого
Міністерством освіти і науки України від 28.08.2003 p.,
та зареєстрованого 01.10.2003 р. за №150)
ЄДРПОУ 02125094
Відповідно до Положення про Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, затвердженого Указом Президента України від 8 квітня 2011 року №410. та Закону України «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб - підприємців» до Статуту Вінницького державного Педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського внести зміни:
У тексті Статуту слова «Міністерство освіти і науки України» замінити словами «Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України» у відповідних відмінках.
Прийнято
Конференцією трудового колективу
Протокол № 3 від 30.06.2011 р.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Заступник Міністра освіти і науки України
Є.М. Суліма
«01» червня 2013 р. № 667
ЗМІНИ ДО СТАТУТУ
Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського
(ці зміни є невід'ємною частиною Статуту Вінницького державного
педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, затвердженого
Міністерством освіти і науки України від 28.08.2003 p.,
та зареєстрованого 01.10.2003 р. за №150)
ЄДРПОУ 02125094
Відповідно до Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого Указом Президента України від 25 квітня 2013 року №240/2013, та Закону України «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб - підприємців» до Статуту Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського внести зміни:
У тексті Статуту слова «Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України» замінити словами «Міністерство освіти і науки України» у відповідних відмінках.
Відповідно до статті 28 Закону України «Про вищу освіту», Постанов Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2006 року №1719 «Про перелік напрямів, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра» та від 27 серпня 2010 року №787 «Про затвердження переліку спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційними рівнями спеціаліста і магістра», та у зв'язку з періодичним оновленням ліцензій та сертифікатів про акредитацію, до Статуту Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського внести зміни:
Абзац перший пункту 1.5 викласти у такій редакції «Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського як вищий навчальний заклад IV рівня акредитації, має право готувати фахівців за освітньо-кваліфікаційними рівнями бакалавра, спеціаліста, магістра на підставі отриманих ліцензій для провадження діяльності з надання освітніх послуг та сертифікатів про акредитацію відповідно до рішень Акредитаційної комісії і наказів Міністерства освіті науки України».
Прийнято
Конференцією трудового колективу
Протокол № 3 від 16.05.2013 р.